8. října 2014 v 19:48 | Petra Konopíková | 18 let |  Recenze

Indie 2010 / 165 minut
_______________________________________________________
Hlavní postavy:
Rizvan Khan - Muslim
Mandira - emigrantka z Indie

Celý film má náplň toho, jak se změnilo chování lidí k muslimův po události, která se stala 11.září
Mladý muž Khan je narozen s Aspergerovým syndromem. Což znamená špatné vyjadřování citů, nevhodné či nesmyslné výrazy v určitých situacích apod. Kdyby někdo chtěl vědět víc, mrkněte na strýčka Googla. Khanovo mamka učila Khana již od dětství jedné věci "Lidé se dělí pouze na dva druhy a to zlí a hodní" Když se po smrti své mámy Khan přestěhuje ke svému bratrovi, potká Indickou emigrantku Mandiru, do které se zamiluje a x krát jí říká, aby si ho vzala. Mezitím jí také ukazuje místa, které určitě ve městě nezahlédla. No, nedaří se, ale nakonec přijde na krásný okamžik.

Mandira má syna, který začne mít Khana hodně rád. Bohužel přijde špatný den a to 11. září. V jejich společné domácnosti, ale i v rodinném byznyse se přestává dařit, protože lidé díky tomuto dni začali nesnášet muslimy. I syn Mandiry má problémy se šikanou ve škole. Všude, kde slyšeli přijmení Khan, obraceli se k rodině zády. A poté přijde i tragická událost, která rodinu rozdělí. Mandira ze vzteku vyhnala Khana a řekla mu k tomu "jsi třeba za prezidentem Ameriky a řekni mu, že se jmenuješ Khan a nejsi terorista" Khan se toho držel až dokonce. Po celé cestě než se setká s prezidentem zažije různé situace. Jednou je, že ho zavřou, protože řekl nahlas "Jmenuji se Khan a nejsem terorista" Samozřejmě se díky tomu stane "slavným" v celých spojených státech. Ve filmu můžete vidět nově zvoleného prezidenta Obamu. (Ten herec je mu vážně podobný)

Můj názor:
Musím se přiznat, že při sledování tohoto filmu jsem si několikrát utírala slzy z očí. Jsou tam moc pěkné a romantické záběry, ale naopak i dost kruté. K muslimům se lidé chovají jako k špatné hříčce přírody. Já osobně muslimy neřeším, ale to co se děje ve světě mi dává názor, že muslimové nejsou zrovna mírumilovní. Ve filmu je to naopak a proto nesmíme všechny muslimy házet do jednoho pytle. To je velká chyba. Každý jsme jen člověk a jsme každý něčím jiný. Film Vám hodně doporučuji shlédnout a věřte , nebo nevěřte, ale ty dvě a půl hodiny filmu za to doopravdy stojí. Asi ze všeho nejvíc se mi ve filmu líbil konec a také, jak Khan pomáhal v jedné vyplavené vesničce. Myslím, že by to pár lidem mohlo i změnit názor na muslimy.

Příjemné sledování filmu..
Film je k nalezení na ulozto a známých serverech.

1 člověk ohodnotil tento článek.